reklama

Sicilia - Introduzione

Na rozdiel od slnkom zaliatej bratislavskej panorámy na nás nebo nad letiskom v Trapani zazerá nečakane pochmúrne. Bus do centra odchádza o 16 30, (4,70 EUR). Do tej pravej talianskej atmosféry nás vtiahne priamy rozhlasový prenos zo zápasu San Marino – Trapani, 37 minúta, góóóól, vedieme, vrieska komentátor a šofér takmer zbehne do priekopy... tifosi. Ten správny prístup pre aklimatizovanie bol zvolený, krajinu zelených sadov za oknom autobusu strieda panoráma obytných štvrtí mesta s dlhou históriou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Jar alla Italia
Jar alla Italia (zdroj: M. Keruľ)

Autobus zastavuje pri železničnej stanici, prší čoraz intenzívnejšie. Mestu a jeho usporiadanie zatiaľ neviem prísť na chuť. Úzke uličky, malé námestíčka s vytŕčajúcimi balkónmi miestnych obyvateľov, pokoj charakterizujúci nedeľu, kedy si človek nekúpi ani vodu. Všetko je na sto percent pozatvárané. Môj hotel sa nachádza vo Vicolo don Matteo a nielen ja ale ani domáci netušia kde sa táto ulička nachádza. Na konci Corso Italia doľava a prvá vpravo má byť môj smer. To sa dozvedám až od jednej milej pani so psíkom, ktorá bez váhania vytočila číslo do hotela a získala pre mňa tieto cenné informácie. Žijú tu skutočne srdeční ľudia. Dvoch Čechov som už stretol v jednom občerstvení, popíjali víno, ďalších mám priamo na poschodí môjho hotela. Šťastie? Počas prvej večernej prechádzky sa mi stala nádherná vec. Cestou na hotel som prechádzal okolo akéhosi podniku, pred ktorým sa tisol zástup čoraz väčšieho počtu ľudí. všetci gratulovali pánkovi v obleku, po jednom i v piatich postupovali dovnútra k pultu, kde každý dostal vybranú maškrtu. Tak a teraz ja, chlapík má asi narodeniny. Od pani predo mnou som započul complimenti, tak mu podávam ruku, complimenti! Pánko ma uznanlivo poklopká po pleci a posúva dovnútra. Onedlho stojím pred tým štedrým pultom olympanov a vyberám si to čo pani predo mnou, je predsa také jednoduché povedať „to isté aj pre mňa“ než špekulovať! A dajte mi aj toto. Skvelé dolce v novootvorenej cukrárni, to je ten úspech pre ktorý sme všetci svorne skladali komplimenty šťastnému majiteľovi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Michal Keruľ

Michal Keruľ

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Náš život je čas strávený plnením si snov.Sme mini tím, sme to čo vás oddeľuje od mini reality a máličko približuje k mini večnosti, sme Mišo a Nina, sme MiNi. A budeme písať o naši ch mini zážitkoch, mini výsledkoch a mini úspechoch či neúspechoch, ktoré nás aj tak posúvajú ďalej k nášmu mini cieľu... žiť naplno! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu